PANEL DISKUSIJA
trajanje: 45/60 minuta
sudjeluju:
- Katarina Blagojević, dopredsjednica Podružnice HUŠK-a Splitsko-dalmatinske županije / OŠ don Lovre Katića, Solin
- Mišela Nežić, dopredsjednica Podružnice HUŠK-a Zadarske županije / OŠ Zadarski otoci, Zadar
- Ivana Čarapina, predsjednica Podružnice HUŠK-a Dubrovačko-neretvanske županije / OŠ Stjepana Radića, Metković
moderira:
- Slavko Kozina, Naša djeca / Vijećnik Zajednice nakladnika i knjižara, član užeg organizacijskog odbora MFK-a, kao i mnogih drugih aktivnosti Zajednice
Uvod u temu:
Stručni rad obuhvaća 3 sastavnice (odgojno-obrazovna – npr. obrada lektire, stručno-knjižnična – npr. nabava građe (papirnate ili e-knjige), kulturna i javna – npr. susret s piscem), a za sve tri je važan preduvjet uspješnosti – kvalitetna komunikacija sa nakladnicima. Da bi tu komunikaciju ostvario, stručni suradnik knjižničar (knjižnično-informacijski i medijski stručnjak / LMS – Library Media Specialist), mora imati primjereno formalno obrazovanje, kao i primjereno stručno usavršavanje.
Npr. model trodimenzionalne obuke stručnog suradnika knjižničara prema „A Study of a Three-Dimensional Action Research Training Model for School Library Programs“ (Gordon, 2006). Dr Carol Gordon discusses school librarians as Warrior, Ally and Negotiator, based on findings from Phase 2 of the New Jersey school Library research study: “One Common Goal: student Learning”. https://www.youtube.com/watch?v=ftjKL1yW_90 CISSL Talks – The Three Faces of the School Librarian 13.05’ (objavljeno: 13. ožu 2012.) EFFECTIVE SCHOOL LIBRARIANS Not just about book about learning… (Gordon, 2006).
U najnovijim promišljanjima znanstvenika (Mackey et al. 2011) metapismenost predstavlja sklop vještina informacijske pismenosti primijenjen u digitalnom okruženju, a koja u sebi sadržava čitalačku, informacijsku, medijsku i digitalnu pismenost. Bez navedenog je nemoguće ostvariti cilj ‘učiti kako učiti’.